Korang suke akademi fantasia tak?-kung

Ape yang aku nak cerita kat sini bukan pasal akademi fantasia yang ditayangkan kat tv jam 8.30 malam di saluran astro Ria pada setiap hari sabtu.see,ayat aku makin lama makin skema..-__-".lagi 1,power tak aku boleh tau masa bile bende ni tayang kat tv.kantoilah,aku selalu ikut perkembangan pasal akademi fantasia kan.HAHA,tak2,aku mana tengok bende alah ni la.aku layan akademi al-quran jela.HAHA.ok,aku nak mula cite pasal akademi fantasia yang dirancang oleh senior2 kat sekolah lama aku di anderson dulu yakni sekolah Gay tapi takde Lesbo(maknanya sume budak laki lah).sebelum tu,aku nak cakap jap.wei,aku tak tengok lah akademi fantasia tu.aku tau korang mesti ingat aku tengok rancangan tu.kan aku dah gitau yang aku suke tengok akademi ql-quran je.ape?nama johan akademi al-quran musim lepas?err,carilah sendiri kat google ke yahoo ke,takyah tanya aku.carilah sendiri pemalas.malas tu amalan syaitan la.HAHA.ok,cepat hentikan aku sebelum aku mula masuk kisah2 fantasi yang jauh lagi merepek lak.

sebelum aku mula start nak cerita,tunggu jap,nak gosok gigi jap.biasalah,orang bujang lepas dapat result,takde tempat belajar lagi,bangun2 tido je terus bukak laptop..aku suboh dulu la.adoii.laptop ni aku rasa tunggu masa je nak letup.yela,korang bayangkan la,aku bukak dari pukul 6.30 pagi,pukul 7 malam kang baru tutup,tu pun sejam je.pukul 8 sambung balik sampai aku dah start menguap,buatnya aku tak menguap sampai ke suboh,camne lak?.mau tak meletup.jap,patut aku guna korang ke ko eh?bukan ade orang bace pun blog ni,kalau ade sorang jela pun.jadi,aku guna ko je la.yela,takde peminat kan.(masa ni tengah sedih.:p)

ok,apa yang aku nak cerita ni pasal ade 2 orang senior dorm aku ni.masa aku form 3 tu dorang form 5.dah memang nasib aku,dapat lak 1 dorm ngan 2 orang makhluk ni yang memang 1 sekolah tau jenis perangai gile2.tapi,ape2hal pun,dorang baik cume gile2 je.ish,maksud aku gile2 budak sekolah la,bukan gile2 cakap sorang2,panjat loker sume tu.kalau jadi camni,dah lama dorang kena campak tanjung rambutan yang tak bape jauh dari sekolah aku tu.tapi kalau naik kereta la,kalau jalan kaki,sampai je situ,kaki ko dah hilang sebab dah haus..:D.ok,ade 1 malam ni,budak2 form 3 dorm aku kena panggil lepas prep oleh 2 orang senior ni ngan bape orang senior form 4 yang juga agak gila tapi tak terlalu serius gile mereka.kira masa ni budak asrama panggil "roll call" la.kitorang budak2 form 3 ni ingat ape la yang kitorang buat salah kan.sume senyap je.sume kena panggil masuk dorm.aku 1 dorm ngan kang masa tu.aku dah la penat gile masa tu.baru ingat nak tido terus.las2 kena kumpul dulu ngan budak2 dorm aku sume la kan.

senior yang 1st tu nama die abang khairul.die lah mafia kepada orang2 gila.kitorang budak2 form 3 sume duduk je masa tu.aku tengok macam2 reaksi muka ade masa tu.ade yang tengah cuak sampai gigil,ade yang wat cool je(aku la tu..:p),ade yang tido,dan ade yang hilang.camne tah boleh hilang,masa bila die lari aku tak tau.abang khairul tu pun konon cam slow talk kitorang la kan.dialog ade di bawah..:-

senior:korang tau tak ape salah korang sampai kena panggil malam2 buta camni?

junior:tak tau bang(sore garau)

senior:korang tak tau?!

junior:tak(simple habis la jawapan)

senior:tak tau diam.aku nak tanya,korang layan akademi fantasia tak?sapa tak layan keluar dari dorm ni.aku
          tak nak tengok muka korang yang tak layan bende ni.korang tau tak aku peminat fanatik bende ni?

junior:~gelak2

senior:owh,korang gelak yer.dah lama hidup la ni?

junior:cuba untuk senyap,tapi tak mampu.~gelak kembali.*kali ni lebih kuat

senior:sapa senior skang?korang ke aku?owh,korang bangun sekarang.pastu beratur ramai2.angkat 
          tangan  sume tu.macam budak2 tadika.


junior:*berhimpit2 sambil bertumbuk2 semata2 taknak yang paling depan.situasi berebut tempat berakhir bila
         sorang demi sorang disekeh di kepala oleh abang2 senior.

senior:ambik hangpa kena sekeh.sapa suh tak reti senyap(loghat kedah yang dibuat tapi tak menjadi)

junior:~ketawa sambil berbisik2 1 sama lain mengatakan tak sakit langsung kena sekeh.

senior;ok,harini kitorang nak buat pertandingan akademi fantasia.hari ni ade proses penyingkiran peserta.

junior:~sume jadi kaku dan senyap dan mula tergelak2 kembali.

senior:aish korang,tak reti nak serius langsung.~mencekik seorang junior dan tanya kat die "ko tengok masa
          proses nak singkir peserta tu ade gelak2 tak?

          ~si junior menggeleng kepala.senior berlalu pergi ke depan kembali dan menjalankan tanggungjawab
             beliau sebagai "aznil haji nawawi".ceh~

senior:ok,harini peserta yang terkeluar berasal dari ipoh

~aku dan firdaus syah keluar ke hadapan.

senior:ala,aku lupa ade 2 orang budak ipoh dalam dorm ni.~berbisik2 ngan senior form 4.kira muzakarah la
          tu..:p

~perbincangan selesai diiringi ketawa terkekek-kekek oleh semua senior.

senior bertanya pada firdaus syah:ko duduk mana?

firdaus syah menjawab:saya duduk dekat sri kinta,pasir putih
senior ramai2 berkerumun kat aku dan bertanya;ko duduk mana lak?

aku:saya duduk dekat pinji mewah,pasir putih.

~senior berkumpul kembali dan memasang lagu sedih dari drama bawang putih bawang merah melalui   
  henset O2 milik senior Azim.(crite tu tengah hot masa tu kn?)

senior:peserta yang terkeluar hari ni.berasal dari ipoh.

aku:sapa bang?ipoh ade 2 orang.

senior:die berasal dari pasir putih.

aku:kitorang de2 asal pasir putih.

senior:die duduk dekat pinji mewah,pasir putih.ha,baru spesifik sket.(haram,nak gak attack aku.-_-")
          anda bolehlah mengemas beg anda dan keluar dari dorm ni.

aku:~tergelak2 sebab ingatkan takyah keluar dorm betul2.

senior:dah,ko tercegat situ buat pe?keluarlah skang.

aku:~terpinga2.

senior:dah2,ko jangan wat muka mintak simpati.g ambik beg ko skang.

aku:eh bang,saya dah ngantuk ni.nanti nak tido mana?(sambil menguap)

senior:pandai2 lah ko cari dorm lain.*sambil tergelak2 ramai2 diiringi member2 aku yang lain..-___-"

~lagu bawang putih bawang merah masih berkumandang.

senior:ko pegi salam member2 ko ni.bagilah ucapan selamat tinggal ke ape ke.jangan berpeluk kat sini sudah
          kang,tak pasal2 ade yang pegi hospital harini.hospital depan sekolah je ni.

aku:serius ke ni bang?

senior:yela,muka aku ade muka main2 ke?*padahal masa tu tengah tergelak2..-__-"

aku:owh,ok bang.saya gerak dulu.*memang betul2 aku gerak keluar dorm sambil bawak beg kosong yang
      ade roda milik zahir.konon nak buat macam betul2 AF la.adoi..

~aku tak tau nak tido dorm mana.aku duduk je dekat koridor depan dorm tu.dalam dorm
  kedengaran bunyi ketawa terkekeh-kekeh milik senior2.lagu bawang putih bawang merah masih
  berkumandang untuk beberapa minit sebelum bertukar ke lagu yang rancak seolah2 meraikan
  pemergian aku.hampeh tul~

selama 15 minit di luar dorm sambil menahan ngantuk,akhirnya aku menyelinap masuk ke dalam dorm
secara senyap2 sambil mengikuti kawan2 aku yang lain.nasib baik tak kantoi ngan dorang masuk dorm.beg
beroda terpaksa ditinggalkan di luar dorm sampai pagi semata2 tak nak kantoi ngan senior masuk dorm senyap2.situasi kembali normal esok pagi tapi tapi aku digelakkan oleh member2 aku selama 3 hari..-_-"
TAMMAT(klasik sikit)



ha,camnila jadi kat aku masa form 3 dulu.tapi,ape2 hal pun,kenangan ni memang best ngan lawak.sori yer,panjang lak post aku kali ni ngan melampau2 dialog die.sori kalau buat korang boring.HAHA.

okeylah,aku pun dah takde bende nak tulis lagi.cume,tajuk kat atas tu tanya pasal ko minat tak bende ni,tapi dalam post,takdelak aku tanya pasal korang minat ke tak kan?ok,tu je aku nak cakap.salam..............^___^