kisah sedih member aku di anderson-kung

aku arini nak cite pasal kisah sedih member aku kat anderson dulu.die 1 kelas ngan aku n kang.nama die mohd aidhil bin jaafar.kisah ni terjadi pada 1/7/2007.yup,aku still lagi ingat tarikh nie.tarikh ni tarikh ayah kepada aidhil,allahyarham jaafar meninggal.sekolah aku dulu memang tak lari dari kutuk mengutuk nama bapak ni.nama ayah die kan jaafar.tapi orang panggil die jaafar onn.korang perasan kan ade onn belakang nama tu,sebab dorng ikut nama dato'jaafar onn.bile dah ade onn ni,dorang kaitkan plak ngn suis on off.so,aidil sangat pantang kalau orang saje2 sentuh suis depan die.aku tak tipu la,aku pun salah sorang yang suke kutuk nama bapak die,padahal die baik ngan aku.aku wat cmtu sebab die pun suke kutuk nama ayah aku.so,fair n square la kan?x2,aku memain je.stop la kutuk mengutuk nama bapak orang ni.ok,tarikh 1.7.2007 tu,tarikh ipoh international run.so,budak2 skola aku memang ramai gile masuk pertandingan lari jarak jauh ni.so,untuk menang pertandingan ni,kitorang kena la sampai awal kan kat tempat berkumpul die.yela,bayangkan,international.bape banyak negara lain datang.budak2 sekola aku masuk,sebab saje2 je.susah nak menang.kategori 5 km je da 6000 orang masuk.so,tempat kena ambik awal la kan.ok,kitorang start kuar dari hostel pukul 4 pagi.sebelum bertolak tu,aku ingat lagi,ade 2 3 orang member aku kutuk gile2 nama ayah aidhil.aku pun pelik,sebelum ni,tak penah la pulak,dorang kutuk teruk camni.ari tu je len macam.tapi,aidhil wat tak layan je.dah lali kot.

diringkaskan cite,kire2 dalam tengahari tu,kitorang pun balik la hostel balik.menang sijil jela.aku ingat lagi,kire2 petang lepas asar,ayah aidhil datang ngan kete mercedez s-class die.dalam kete tu,ade mak die,ayah die n adek die darjah 4.keluarga die memang kecik,die la abang n ade sorang adek saje.tujuan ayah die lawat die ari tu sebab ayah die baru balik dari pesta durian kat taiping.aku sempat la intai family die dari tingkat 3 hostel.intai2 cmtu je la.aku tengok je kete ayah die sampai kua dari hostel.aku tak sangka lak,tu la kali terakhir aku dapat tengok kete tu n kuarge die..:(

jam 11 malam,aku lepas balik prep,naik la atas dorm nak amek baju sekolah,sebab esoknye ari isnin.baju sekolah tu,aku nak g seterika kat dorm budak2 form 1 kat tingkat 2.masa tengah tunggu turn nak seterika tu,aku nampak sorang pakcik muke cam ayah aidhil.muke die cam cuak je aku tengok.aku tanye la kat die,"pakcik,pakcik cari sape?.die pun jawab balik,"nampak aidhil tak?penting nak jumpe die ni."
aku pun cakap la kat dak form 1 suh g panggil aidhil kat bilik prep jap.aku cakap,ayah die kot datang nak jumpe die.aku dengar member2 aku yang ade kat bilik prep cakap,mule2 aidhil dapat tau ayah die datang die seronok.muke senyum je.die kua jap bilik prep tuk bape lama tah,pastu die patah bilik prep nak amek barang.die kena balik rumah.muke die gak masam n sedih je.member aku tanye la die,"ko nape?"
die kate,"keluarga aku accident.yang datang tu pakcik aku.".serius eh aku cakap,mule2 aku ingat keluarga die setakat accident bese2 je.cam cedera sikit2 je.aku pun bia la kan.nak wat camne.

esoknye,masa perhimpunan,tibe2 member aku gitau yang ayah aidhil n adik die meninggal.aku sumpah terkejut.member2 aku yang len sume muke sedih je.kalau korang nak tau,muke paling sedih n nyesal gile,member2 aku yang kutuk gile2 nama ayah aidhil sehari sebelum tu.tapi nak wat camne kan,nyesal mana guna da.lepas perhimpunan pagi,guru kelas aku decide nak bawak 1 kelas lawat jenazah keluarge aidil.suasana kat situ pilu gile.1st time aku nampak muke aidhil nanges.die dalam van jenazah sambil nak kuarkan jenazah ayah die n adek die.mak die masih di hospital sebab cedera parah.masa jenazah ayah n adek die letak kat lantai,muke de 2 jenazah di tunjukkan kat sume orang.adoii,sedih gile aku tengok muke ayah die.bibir die hilang,muke die memang cedera teruk la.kapas sana sini.adik die pulak,walaupun da meninggal,muke die still senyum lagi.comel je.aku tak tipu.

masa nak dikebumikan tu,aku dengar ade sorang makcik ni menangis tibe2 lepas dapat 1 kol.kol dari hospital.die dengar yang mak aidhil gak meninggal.aku ngan member2 aku ape lagi,menangis kejap tu jugak.yela,die jadi anak yatim la kirenye.member aku sorang lari pegi tandas sebab nak cover nanges.aku tak tipu la,masa tu yang ganas n jahat pun boleh nanges punye.las2 dapat tau,mak die tak meninggal lagi.makcik tu silap dengar.aku gembira la jugak dengar camtu kan.

kire2 lepas zohor,sume jenazah selamat dikebumikan.aihil sah sebagai pemegang syarikat ayah die bile masuk umur 18.kire skang ni la.syarikat J-TECH.aku harap die hidup ngan senang skang.da lama tak kontek die.lepas pmr la last kitorang kontek.mak die lumpuh seumur hidup aku dengar.las ak dengar cite pasal die yang die pengsan sebab terlanggar tangga batu.tu je la last  dengar pasal die.skang ni da tak dengar langsung.

tu la,bile pikir2 blek,selagi ade mak ayah ni,jaga la hati dan perasaan dorang leklok.jangan sampai tak sempat sudah.kalau terpikir nak lawan cakap mak bapak tu,pikir dulu baik buruk.jangan sampai menyesal la.hidup tak lama kat dunia ni.pikir la lepas ni korang nak jadi ape.selagi hayat ade la.aku harap sangat2,keputusan spm aku dapat ceriakan mak bapak aku.sume tolong doa eh.kite doa sama2..^__^

p/s-budak2 batch aku amek result sume pakai baju melayu ngan sampin.1st time wat camni..historical kot..:)