ANDERSON HOSTELITE 2005-2009

salam..

post kali ni,aku nak cite pasal zaman aku hidup kat hostel dari form 1 sampai lah f3.sebelum aku masuk anderson,aku sekolah kat SMKA SULTAN AZLAN SYAH.aku gtau nama penuh pun,bukannya ko tau pun.senang cite sekolah agama la kat perak ni.aku sekolah situ dari bulan 1 sampai bulan 4.bulan 4 lak,aku masuk sekolah agama kat ipoh plak,IZZUDIN SYAH.aku masuk 2 hari je pun.keluar balik,masuk SMKA balik.sampai bulan 6 aku keluar dari SMKA tu balik.baru la,aku masuk ANDERSON.pening tak?bese lah tu.aku memang pening sket.tapi aku tak telan panadol hari ni.nasib baik tak demam.tapi tak pening la gak.ah sudah,gila aku datang balik.jangan layan,jangan layan.

ok,aku nak buat pengakuan ni,aku dah 5 taun sekolah laki je sume.takde perempuan2 ni.no women no cry lah beb.tibe2*.ha,lagi 1 bende penting,semestinya kalau dah 5 taun sekolah laki,aku gay kan?betul tak?ha yer,pala anda.aku straight la.ok,sambung cerita,aku start masuk ANDERSON ni tahun 2005.mule2 masuk sini,macam2 bende la aku kena lalui,bese la budak baru kan,da la masuk tengah tahun.gile tak penah dibuat orang masuk tengah tahun,so,budak2 form 1 yang memang dah masuk dari awal tahun kat sekolah tu,senior la jugak kan.sekolah ni plak,ade 2 golongan pelajar(gile BM ayat aku).maksudnya ade 2 jenis pelajar la.1 jenis yang masuk kat sekolah tu bawah projek rancangan khas.kire nye yang UPSR die kire ok la.dalam 4 a,5 a camtu la.jenis kedua plak,yang masuk kat sekolah tu bawah projek sukan.die wakil ape2 sukan cam hoki ke bola ke peringkat daerah negeri kebangsaan sume tu la.ek eleh,tu pun nak gitau,sepak kang.belajar kat sekolah ni mengajar aku erti kesusahan,haha.form 1 ok lagi,masuk form 2,kena basuh baju sume.ala,bese la tu,duduk asrama memang camtu.aku tak kisah pun.kena ramai2 diri tengah court,pastu kena baling macam2.biasa la tu.Adib kena baling air campur telur tembelang kuning,Adam kena baling tong sampah besar,Firdaus Syah kena baling ngan meja ngan kerusi bilik prep,biasa la tu KOT.haha.aku tengok dah macam tempat perang dah.aku kena baling ngan plastik yang diisi air oleh senior.kena baling dari tingkat 3.memang rasa macam kena "cubit sket je".bukan aku je kena.majoriti budak form 2 masa tu kena.punca nye sebab 99% budak form 2 dah penah fly dah.sape2 yang tak ngaku tu,die duduk la tepi dulu kan.padahal die dah penah fly dah,saje taknak ngaku.saja kata die.tapi mana tahan,kena bahan kot ngan budak form 2 lain.yela,bayang kan je la.ade 2 kelompok dekat court tu.1 kelompok belah kiri,yang ade ramai gile budak form 2(menandakan kelompok ni dah penah fly)kelompok belah kanan lak,ade dalam sorang je(menandakan die tak penah fly,kononnye).las2 die pegi gak kat group fly ni.yela,dah die sorang je tak fly kononnye.haha.kirenye,aku nak gitau la,100% budak form 2 asrama dah fly dah.haha.mana tak kena ngan senior.kat bawah ni gambar sekolah aku.





                    ni aku tangkap,percaya tak?ko percya skang,ha ape?
                    alfred ong?err,tu aku sje letak.hehe
tengok gambar atas.ni la die gambar hostel sekolah aku dulu.cahaya die baek punye kan.ade nampak cam cahaya iman tak?tenang je kan tengok.tapi tu sume permainan minda.tak tipu.masuk la dalam kalau nak tau camne hostel aku ni.jangan arwah sudah.budak2 dalam asrama ni,majoriti la fly.dah mana tak nye,tembok asrama pun tinggi dada,memang senang la nak fly pun.sape member2 aku yang bajet tu,dorang buat cam lompat tinggi tu.riak -_-.form 1 pun dah berani fly.tapi bese akhir2 taun la.ni kalau baru masuk 2 hari dah berani fly,memang kena campak tingkat 3 la budak tu.owh,jangan risau,tu cume kata2 hiperbola dari aku.tak penah terjadi lagi kejadian jatuh tingkat 3 kat hostel aku ni.ye la KOT tak penah jadi.padahal dah penah 3 kes dah,haha.seram, tak seram tak?haha.tapi sume selamat la.dah sapa suh gatal2 lari2 atas tembok tingkat 3 tu.kan dah jatuh.tengok la,gile tak gile budak2 dalam ni.ade ke pegi lumba lari atas tembok tingkat 3.pejadah nye semua ini?

teringat lak masa aku form 3 dulu,aku fly la ngan member2 aku.masa tu nak dekat PMR dah.saje nak fly.release tension.bagus kan,release tension kat cc.men game ramai2,pastu kalah,pastu tambah lagi tension.release tension kah ini?abaikan.ok,ade 1 malam tu,aku ngan member2 aku jalan la kaki nak pegi cc IMAX(promote).tengah2 lalu kat belakang 1 mall ni,ade 1 kereta polis lintas tepi kitorang.masa tu dah cuak la jugak,tapi sume buat bese je.lepas die dah blah dari kitorang,kitorang sume gelak2 je.ade member aku sorang ni kata,"haha,bangang punye polis,kite lalu sebelah ni pun die tak tahan,haha".betul2 5 saat lepas tu(tak silap aku),polis tu datang balik kat kitorang.rupenye die u turn pastu patah balik kat kitorang.sume masa tu dah cuak dah.pastu ade member aku sorang jerit,"wei2,takyah lari ar,buat lepak suda",padahal die yang tengah lari masa tu,siap paling depan lagi.masa tu,fuh memang cuak la derr,aku ngan kawan aku 2 orang ikut lorong belah kiri,member2 aku yang lain lari ikut lorong lain.polis tu die kejar lorong belah aku sebab yang paling dekat dengan die.kitorang lari je depan,patah belakang,pastu patah depan balik,patah belakang balik.nak bagi die kena tipu kan.tapi serius ar,aku cuak gile masa tu.lagi2 masa die pasang siren dengan speaker,cakap-"jangan lari!jangan lari!anda perlu ditahan!"
tak silap aku,aku boleh dengar bunyi polis tu,gelak2.ntah nape die gelak tah.sebab kitorang lari kejap depan kejap belakang kot.aku masa tu dah pikir keluarga dah,camne hidup aku lepas ni.aku dah mengucap sume.masa lari tu,aku marah kot member aku,sebab dorang ikut je mana aku lari.aku siap jerit lagi time tengah2 lari2 tu,"takyah la ikut aku,kang kite kantoi nanti susah,lari la tempat lain!".bile aku ingat balik aku cakap ni,mesti aku tergelak sorang2.aku lari dorang lari.aku terjatuh terlanggar tali besi(sebab tak nampak,waktu malam),dorang pun terlanggar gak.siap tergolek2.tapi,last2,polis tu kena tipu pun.sebab nye,kitorang lari masuk 1 kawasan kat hospital ni.ingat dah boleh tarik nafas lega dah,sekali termasuk bilik mayat plak.haha.punye la gerun masa tu,dalam bape minit pastu,kitorang cabut tempat lain,pastu balik asrama balik.aish,aku tak dapat bayang kalau aku kantoi ngan polis tu,ape jadi kat aku,haha.sampai2 asrama,kitorang cerita balik ape yang jadi kat member2 len,pastu tergelak2 sampai subuh.memang tak tido la hari tu.tapi aku tak kisah..:)

hidup kat asrama ni,macam2 bende aku belajar.erti persahabatan,hormat orang,jaga tingkah laku,camne nak survive sorang2.tapi best la duduk asrama2 ni.makin lama,makin aku hargai masa dengan keluarga kan,lepas ni ntah boleh ke tak stay ngan mak bapak kite sume ,adik beradik,member2.aku tengok makin aku besar,makin jauh aku dengan member2 aku.ade yang dah lost contact,ade yang dah sambung belajar sampai oversea sana.yang ni nak pergi ireland,ni nak pegi jepun,ade yang dapat uitm sarawak.kire nye,sume jauh2 la.tapi takpe,yang penting aku dah ade kenangan persahabatan dengan dorang.masa untuk buat cara hidup kite sendiri.alah,semua orang alami kehilangan kan.so,aku terima je la.

ok,tu je aku nak cite kali ni.salam..:)

p/s-SYUD thanks edit blog aku yang tak seberapa ni.opss,maksud aku,ko edit lawa,tapi blog aku ni takde la terkenal pun..:)