lastminute punya orang...

arigato gozaimaz eh ke konichiwa?ntah,aku tak tau sangat bahasa jepun ni,mana2 la ucapan salam.pilih la mana 1 yang berkenan di hati.cei,macam nak pilih menantu plak.ape menantu plak,isteri atau suami,tu pun kalau yang baca ni laki atau perempuan.ntah,takkan nak jadi gay ke lesbian ke.lantak la,ape kes aku nak pening kepala korang laki ke pempuan.point aku 1 je,nak ucap salam pembukaan.senang cite...

ASSALAMUALAIKUM....

ni ha,aku nak cite ni,aku ni teruk gile la,aku ngadu kat korang la,snang cite.ape korang plak,ko je.eh,tapi cam takde orang baca je.lantak lah,bebel sorang diri la.tapi baik takyah tulis kat blog,kalau bebel sorang2,tapi kalau tak tulis aku bosan.arghhh,aku da start gile dah.seseorang suntik aspirin..aspirin?biarkan...disebabkan aku bosan,aku tulis je la kat blog ni.

aku nak gitau ni,aku gile lah,suke buat keje last minute,memang dari dulu camtu,tak tau nak ubah camne.contoh cam cikgu aku kasi keje sekolah,pastu suruh anta keje tu esok,aku betul2 buat esok,dan sejam sebelum cikgu tu masuk kelas.aku pun tak tau pesal aku camni.dah habit kot.sama la macam interview semalam.sehari sebelum intrview tu,bleh plak aku tak sahkan dokumen2 penting sume,tu pun nasib bek mak aku suh kol pakcik aku bawak pegi pejabat pendidikan.mak ngan ayah aku takde kat rumah,dorang pegi keje.tu nasib baik aku ingat tu yang dokumen2 sume tu kena sah.dipendekkan cite,pakcik aku amek la aku.sebelum tu die singgah kejap kat bank islam.sambil tu die suh aku potostat sijil2 aku sume.die suh pegi kat kedai dalam bank tu,aku pegi bantai jalan keluar dari bank tu,jalan sampai 1knm tu,penat gile aku.aku patah balik kat bank,pakcik aku suh pegi kedai dalam bank tu je.mana la aku nak tau.tak cakap.haha.

ok,sampai2 je kat kedai fotostat tu,ade la sorang abang lembut ni jaga kedai tu.oppss,kang mati die baca blog ni.abes aku kena saman.aku dengar skang,blog2 ni patut kena daftar pastu dapatkan lesen untuk blog.betul ke?ntah,aku men tibai je.HAHA.tapi mana la tau kan,mulut aku masin ke.ok,kembali ke situasi asal.bayangkan korang pegi kedai fotostat dan berjumpa sesorang seperti di atas,dan bayangkan perbualan yang common di antara pelanggan dan tokey potostat kertas.die mintak la kertas2 yang nak dipotostat tu kat aku,aku kasi la,skali aku cek,sijil lahir aku hilang,haram gile.cuak gile aku.dalam otak aku dah bayang macam2 dah.antara yang aku bayangkan tu..:-


  • interview aku esok konfem gagal,sebab die nak sijil lahir ori dengan potostat,aku dah takde dedua skali.

  • orang dah jumpe awal dah sijil tu,pastu jual kat orang indon ke ape ke,abis sijil lahir aku jadi hak milik mat indon.

  • aku kena buang ke luar negara.cth-UNITED KINGDOM,KOREA..:D

  • aku dapat bayangkan muke aku dalam mahkamah masa nak angkat sumpah buat sijil lahir baru.dengan nangis2 nye sambil tangan kanan di angkat menjadi seperti posisi angkat sumpah dan mengeluarkan ayat-saya bersumpah saya rakyat malaysia yang ori.
ha,jadi,aku ambik keputusan untuk cari balik sijil lahir aku.gile,aku ulang alik jalan yang 1km tu,3 4 kali.tak jumpe2 gak.aku patah balik kat kedai potostat tu,pastu cakap kat bro tu,aku hilang sijil lahir aku.aku ingat nak mintak simpati dari die,tapi aku tau tak penting pun nak mintak simpati die.muzakarah antara aku dengan die masa nak gitau sijil lahir aku hilang tu.-

si kacak-sijil lahir saya hilang la bang..:(

bro sopan-owh yeke.

si kacak-kalau abang nampak bagitau eh.

bro sopan-ok.

si kacak-tension betul la bende2 hilang ni.

bro sopan-a'ah.

ok,nampak tak dialog kat atas?nampak cam aku cakap sorang2 tak?aku rasa cam nak letak bom je dalam poket baju die,kasi die bising sket.perbualan berakhir bila bro tu mintak sijil2 aku yang nak difotostat dulu,die suruh cari sampai dapat dulu sijil lahir tu baru kasi die fotostat.perbualan juga berakhir pabila aku blah sambil mendapat no telefon bro tu.ok,aku tipu.tak sanggup aku nak simpan no die.habis jem handphone aku nanti.

dipendekkan cerita lagi skali,ayah aku bawak aku balik pegi bank Islam tu,pastu sanggup jalan blek kat tempat yang aku dah lalu masa tu.aku dah bersungguh2 cakap aku dah ulang 4 kali dah jalan tu.penat gile.tapi ayah aku nak gak cari.cam bese,kalau tengok cite2 sedih kat tv ke wayang ke,mesti ade hujan kan.so,masa tu tengah hujan lebat,ayah aku pegi amek payung pastu jalan kat jalan yang aku dah lalu tu.las2,ayah aku suh tanya pak guard yang jaga bank tu,tanya2 memang sijil lahir tu kat die.aku punye ar seronok,tapi sebelum nak bagi sijil lahir tu,pak guard tu bleh lak kasi kuiz kat aku.die nak pastikan betul2 tu sijil lahir aku.die tanya nama penuh aku,tempat lahir kat mana,laki ke perempuan..:p

aku jawab je la betul2 kuiz2 tu.aku memang berterima kasih la kat pakcik tu.kalau tak,mesti aku kat korea skang...HAHA..aku cite la kat member2 aku yang len,dorang pakat gelak je kat aku..-.-
dorang kata,tu la,buat keje last minute.memang mak ayah aku pun cakap aku suke buat keje last minute.dari aku kecik camni.ntah la,bile nak ubah tah.

pasal interview,nanti2 aku cite,apa yang terjadi..-_-

p/s-abaikan objek bagi dialog di atas(si kacak)..:p